3. nädal

 

E-ITSPEA 3: Uus meedia...?


1) Meediakanal 1 (kasutab uut meediat oskuslikult)

Üheks parimaks traditsioonilise meedia kanali näiteks oleks ehk majandusteemaliste uudiste väljaanne Äripäev, mida omab Skandinaavia meediakontsern Bonnier Grupp [1]. Mingi teatud aja andis ettevõte välja nii digitaalseid kui ka paberkandjal väljaandeid. Mingi hetk leiti aga, et sellel pole otstarvet, kuna kõigil kahekümnetuhandel lugejal oli tol hetkel olemas ka Äripäeva digitaalkonto [2]. Paberkandjal andis Äripäev ajalehti välja kord nädalas kuni 2023. aasta alguseni [3]. Peale seda mindi täielikult üle digitaalse väljaande peale. Peale selle on ettevõttel oma Instagrami konto, oma podcast ja raadiosaated ehk ettevõttel on esindatud eri digitaalplatvormidel. See võimaldab tal potentsiaalsete lugejate ees püsida.

2) Meediakanal 2 (paistab uues meedias kõvasti lahjem kui põhikanalis)

Eesti Ekspress ja Kroonika on eesti uudistekanalid, nende uudiste vaatamiseks lähevad kasutajad tavaliselt delfi.ee või kroonika.ee. Uute sotsiaalmeedi platvormide tekkega on aga ka kõige suuremad ettevõtted aru saanud, kui tähtis on oma sisu "branchida" ehk erinevates kanalites levitada. On ka öeldud, et noored jälgivad uudiseid telefonist, vanemad inimesed loevad ajalehti ning vahepealsed loevad süle-või lauaarvutist. Delfi on laienenud ka TikTokki. Sisu koosneb mitte uudistest vaid eri videotest väljalõigatud osadest, kus eesti tuntuimad kuulsused (poliitikud, näitlejad, suunamudijad) on midagi tabavat öelnud. Delfil on TikTokis üle 8000 jälgija [4], kuid eeldatavasti pole see võrreldav delfi.ee lugejaskonnaga. Seega võib öelda, et meediaväljaanne on suutnud laieneda ka teise meediumisse, kuid võibolla mitte kõige efektiivsemalt.

Comments

Popular posts from this blog

1.nädal

nädal 8