E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid


Üks ettevõte, kes Agiilse mudeli laiaulatuslikust kasutuselevõtust suurt kasu lõikas, on Philips. Peale mitmeid haldamise muudatusi võeti kasutusele Scrum board'id ja suurettevõttena pidi ka tiimid jagama omakorda väiksemateks tiimideks. Tänu sellistele muudatustele vabaneti bürokraatiast ja leiti probleemidele ka kiiremini lahendused, sest väiksemates tiimides töötavad inimesed teadagi tihedamalt ja vastutus on igaühel suurem [1]. See läheb kokku Agiilse manifesto ühe printsiibiga, mis märgib, et inimestevaheline koostöö on olulisem kui töövahendid ja protsessid. Muuhulgas saavutati järgmised tulemused [2]:
    
    1. Keskmine tsükliaeg (cycle) muutus 18 kuust 6 kuuks
    2. Kvaliteedi paranemine toodetel
    3. 5 suuremat on-demand toote välja andmist aastas
    4. jpm

Rääkides Freemiumi ärimudelist, torkab esimesena pähe igasugused kohtinguäpi rakendused nagu Tinder. Tinderi saab tõmmata alla iga kasutaja ja hakata seal "swipe'ima" ehk teiste kasutajate profiile "like'ima". Kellel on aga rohkem raha, võib investeerida kas Tinder Gold'i, Tinder Plus'i või Tinder Platinum'i. Vastavalt Freemiumi ärimudelile avanevadki, rohkem raha välja käies, uued funktsionaalsused. Näiteks saab kasutaja näha, kes on teda "like'inud" ja soovi korral neid inimesi vastu paremale swipeida, tõsta enda profiili esinevust/ nähtavust teiste kasutajate hulgas ja kui tasuta versioonis sai kasutaja piiratud koguses teha vasakule või paremale lükkeid, siis raha (tegelikult tuulde visates) välja käies saab kasutaja teha "swipe'sid" piiramatult (unlimited). Freemiumi ärimudel on Tinderi näitel kaval, see on sõltuvusttekitav ja kui kasutaja lõpuks "matche" ei saa, samas "like'sid" äpp näitab, et kasutajal on, siis makstakse, et need teada saada. Samuti säästab see tegelikult ka aega (ei pea kasutaja siis kõiki läbi swipe'ima, vaid vaatab lihtsalt neid, kes juba teda like'inud). Freemiumi mudel on paljuski psühholoogiline ja rajaneb sellise omamoodi suhte loomisel kasutajaga, pakkudes alguses rakenduse põhifunktsioone tasuta, kuid regulaarselt näidates reklaame funktsioonidest [3], mis kaasnevad "Premiumiga", suureneb ka tõenäosus, et kasutaja lõpuks nende kasuks otsustab ja Premium versioonide eest maksab.









Allikad:

[1] https://www.growthaccelerationpartners.com/blog/real-life-examples-of-agile-methodology

[2]  https://scaledagile.com/case_study/royal-philips/

[3] https://www.investopedia.com/terms/f/freemium.asp#:~:text=A%20combination%20of%20the%20words,for%20supplemental%20or%20advanced%20features.

Comments

Popular posts from this blog

1.nädal

3. nädal

2.nädal